SELAMAT TAHUN BARU HIJRAH 1430

salam-hijrah-03

Kullu ‘am wa antum bi khair..!

Selamat tahun baru hijrah. Sempena  ini kita memohon kepada Allah swt agar memberkati kehidupan kita yang masih berbaki , memberikan kepada kita kempunan terhadap segala salah silap kita yang lalu..Amin.

” MENJANA UMMAH GEMILANG

Ummat Islam pernah mengukir sejarah gemilang dengan menegakkan Daulah Islamiyyah selepas 13 tahun Nabi Muhammad SAW di utuskan sebagai Rasul, iaitu setelah berlakunya hijrah dari Mekah ke Madinah Munawwarah.  Baginda telah  memimpin generasi sahabat dan sahabiyah yang dikenali sebagai generasi Al Quran yang unik.

Kerajaan Islam yang hebat dan di segani teruslah kekal dibawah sistem KHALIFAH dibawah pemerintahan empat khulafa ur Rasyidin asidina Abu Bakr, Umar, Uthman dan Ali . Sistem ini terus kukuh dengan pembukaan beberapa negara Islam melalui peluasan empayar Islam di bawah kerajaan Islam Bani Umayyah, Bani Abbasiyyah dan Bani Uthmaniyyah.

Ringkasnya Islam pernah menguasai satu pertiga dunia.. Namun sejak kejatuhan kerajaan Islam di bawah pemerintahan kerajaan Turki Islamiyyah pada tahun 1924 hingga kini ia belum dapat dikembalikan lagi. Justeru itu menjadi tugas dan tanggung jawab kita semua untuk meletakkan Islam sebagai peneraju ummah.

Bukan pula semudah itu untuk kita melakukannya, pengorbanan yang tinggi diperlukan dari kita semua. Bermula dengan pembentukan peribadi muslim, rumah tangga muslim, masyarakat muslim, watan Islami, daulah Islamiyyah, khilafah Islamiyyah sehinggalah kepada peneraju dunia seluruhnya.  Kefahaman Islam , kesedaran dan hati yang ikhlas akan mempercepatkan proses ini berlaku , disamping kerja-kerja yang dilakukan mestilah melalui team work yang tersusun. Kerana projek mega ini tidak mampu untuk dipikul oleh mereka yang lemah, tidak mampu juga untuk dipikul seorang diri.

Dalam hal ini para wanita yang merupakan saudara kepada kaum lelaki di dalam perjuangan, yang merupakan seorang isteri, ibu dan seorang anggota masyarakat mestilah memahami apakah peranan mereka dan memberikan sumbangan melalui setiap posisi yang mereka duduki.

Semuga tahun hijrah 1430 ini akan membuka satu lembaran baru buat semua wanita, memasang keazaman yang lebih tinggi , sanggup merempuh setiap cabaran mendatang. Dan yang teramat penting ialah keimanan dan ketaqwaan terhadap Allah swt, sentiasa memastikan hubungan yang kuat dengan Allah Rabbul Jalil.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: