PARA USTAZAH DI MULTAQA ULAMA ISMA

6Mac 2010, Auditarium 2, kejiranan Presint 16 Putra Jaya : Perhimpunan bersejarah para asatizah Ikatan Muslimin Malaysia. Tarikh untuk semua para ilmuan ini menanam tekad untuk mendukung ad deenul Islam ini dengan sepenuh hati. Memahami hasrat tertubuhnya Majlis Ulama Isma (MUIS) sebagai satu gelanggang untuk para asatizah berperanan dengan lebih tersusun.

Multaqa yang di hadiri oleh para ustaz dan ustazah dari seluruh negara mengamit semula semangat  untuk berbakti di jalan dakwah  yang memang sudah sekian lama di fahami. Para asatizah perlu menggilap potensi yang mereka miliki.. kalau pun sudah kian lemah atau agak luntur justeru satu aktivit ‘fisiologi’ perlu di lakukan. Kerana sesungguhnya tenaga asatizah ini amat besar dan berharga, kerana masing-masing memiliki kelebihan dan kekuatan tersendiri.

Wanita Isma agak sudah betah untuk kerap turun ke ibu negara untuk menghadiri berbagai program ISMA Pusat. Wanita Isma yang juga masing-masing sedang meniti usia tidak menjadikan mereka lemah. Kelihatannya mereka ikhlas dan ceria belaka. Namun ada di kalangan para ustazah ini juga adalah ibu-ibu muda yang masih perlu mengendong bayi untuk menghadiri multaqa, tak dinafikan juga ada yang tak sedar tersengguk , mungkin keletihan.. yang kita semua maklum.

Antara lain perbincangan sepanjang mulaqa ini ialah bagaimana untuk menyuburkan dakwah umum. Para asatizah perlu memahami berbagai isu semasa dan masaalah ummat. Multaqa sehari yang di isi oleh tiga orang speaker dan di akhiri dengan resolusi di akhirnya itu diharapkan akan mencetuskan idea dan perangsang untuk wanita ISMA di kalangan para ustazah untuk terus aktif , hidup sebagai daieyah sehinggga ke akhir hayat dengan amal yang berkesan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: